BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 12, 2011

Kasih ibu.


Haram tetap Haram.

Saturday, January 8, 2011

Biar Puisi Bicara

Terkadang aku rapuh,
Menyerah atas asaku,
Terkadang aku takut mencuba,
Kerana tidak siap untuk kalah.

Dalam sudutku dunia begitu keras,
Dalam pandangku dunia begitu luas,
Fatamorgananya tanpa batas,
Memupus semangat,
menenggelamkan tanpa bekas.

Ku terdiam ditengah keramaian,
Ku berjalan di tengah kecepatan,
Ku berlari di tengah mesin-mesin kehidupan,
Tidak cukup saku untuk sebuah perubahan.

Benarkah demikian?
Ataukah sekadar angan-angan,
Menyerah sebelum berperang,
Mematikan asa sebelum berjuang.

Terlalu baik untukku,
Namun tidak untukMu
Terlalu Wah untukku,
Namun tidak untukMu.

FirmanMu referensi motivasiku,
Sabda NabiMu jalan bimbinganku,
Untuk terus maju dan melangkah,
Menuju ke arah redhaMu.

BagiMu semua kecil,
BagiMu semua mudah,
BagiMu semua boleh,
Hanya kepadaMu aku berusaha dan berdoa.

Meski tertatih,
Ku memantapkan diri,
Meski letih,
Ku tegakkan jiwa dan raga ini.

Kerana ku yakin,
Engkau Maha Melihat,
Engkau Maha Mendengar,
Engkau Maha Mengabulkan,
Tidak sekadar yang aku inginkan.

Alhamdulillah syukur ku ucapkan,
Bismillah daya upaya ku gerakkan,
Ya Aliimu Yaa Khobir Yaa Fattahu Ya Qodir,
Anta a'lamu bi sirri wal a'alamiin.

Tuesday, January 4, 2011

Permata Yang Dicari

video
Dulu tyme mude2=ibnusinatorz
dak2 laki ske
karok lagu nie.So layan jer r

Monday, January 3, 2011

Bismillahirahmanirahim.
Hari ni ak telah terpanggil
untuk membicarakan tentang isi
hati yang selama ini ak pendam jer.
Sedangkan ianya sudah membuak-buak
ibarat larva yang ingin keluar dari
gunung berapi.
Mungkin kerana selama ni ak
berdiam kerana merasakan diri
belum cukup sempurna untuk
menghamburkan teguran,walhal benda
yang same ak buat.
Tp dek kerana terfikir tanggungjawabku
di dunia ini.Ak pun menggunakan sedikit ilmu
yang pernahku pelajari untuk
terus memajukan ummahku sendiri.

Tutup Aurat?Susah sangat ke?
Aper yang best nyer tnjuk aurat kat org ramai
erk?lau six pad ker.(laki)
takpun rambut semart ker,kaki lawa ker(gurl)
boley tahan lg.Ni tak.Takat badan
sekempeng nak kerek-kerek.
Padahal tu sumer pinjam jer pun.
Allah gak yg bagi,tp Allah suruh jaga
pemberianNya,kiter skit punyer angkuh lg nk dgr.
WEA dosa besar r tak tutup aurat.
Bukan benda main bai.
Dah tu kalau hari-hari nk bagi orang tgok
jer,lame-lame dh jd golongan fasikin.

Masalahnyer org tegur nk mlenting r,
Ader lak minah+mamat skunk nie,klau org tegur
pasal aurat nnty dorg cakap
"rlex r,ko igt sume yg ttup
aurat tu bek ker,rmy jugak yg teruk,
malah lg teruk dr ak"
Fuh mat.klau pkir gune lutot boley r
pkai ayt korg nie.Dh kompem-kompem
tu hukum Allah.Msty r bnder tu
salah satu cara nak dktkn dry pdNya.
Baru r boleh hindar dr maksiat.
Ni tak,dah tau salah nk tnjuk pndai lg.
Nmpk lg B***H ader r.

Dats All.SALAM

Sunday, January 2, 2011

SELAMAT TAUN BARU.2011

Menjadi fitrah manusia sukakan sesuatu yang baru; baju baru, mainan baru, komputer baru, TAHUN BARU =)

Maka memulakan cerita, saya nak ucapkan.. Selamat Tahun Baru.

Dalam Islam kita menyambut tahun baru pada 1 Muharram. Emm..hari ini berapa haribulan kalendar Islam ye =)

Kalendar Islam dihasilkan semasa pemerintahan Saidina Umar r.a. Kalendar Islam dimulakan dengan mengambil peristiwa hijrah sebagai titik permulaan.

Tapi ramai yang kurang tahu yang [B]peristiwa hijrah berlaku pada Rabiulawwal[/B] dan bukannya Muharram. Menarik bukan =)

Jadinya [B]kenapa pula kalendar Islam bermula dengan Muharram[/B]?

Sebenarnya bulan Islam dimulakan dengan Muharram kerana dikatakan inilah saat yang mana Nabi berniat untuk melaksanakan hijrah. Maka jadilah 1 Muharram detik permulaan =)

Rujukan? Haa...belajar mesti memerlukan usaha. Tidak boleh macam makan mee segera. Cepat dimasak sedap dimakan. Cuma kurang zatnya.

Untuk rujukan, dengan ini aku mempersilakan semua untuk membaca sirah Nabi s.a.w dan juga sejarah para sahabat r.a.

Kita perlu menjadi umat Islam yang cemerlang. Banyakkan membaca untuk berjaya. Ilmu itu untuk mereka yang mencari, bukannya untuk mereka yang suka goyang kaki =)

Selamat tahun baru.

Menuju kejayaan.

Menuju Islam yang gemilang =)